its my point of view

For those people who keep on making the bible matter worse, pls remember that u r in a country that has a principle, and you should look back at your pledge being Malaysian in the RUKUN NEGARA, it stated at there very first one, "KEPERCAYAAN KEPADA TUHAN", and pls youngsters, dont simply accuse that we christian have hidden agenda, because from what i have seen and know, you have been taught in a way that u should hate us christians, and that is why u r having that mentality, especially those who does not have friends among christians.
Kepercayaan kepada Tuhan

Bangsa dan Negara ini telah diwujudkan atas kepercayaan yang kukuh kepada Tuhan. Melalui kepercayaan beragama inilah akan menjadikan bangsa dan negara ini sebagai satu bangsa dan negara yang berdaulat.
Perlembagaan Persekutuan memperuntukkan bahawa Islam ialah agama rasmi Persekutuan, tetapi agama dan kepercayaan-kepercayaan lain boleh diamalkan dengan aman dan tenteram di mana-mana bahagian di dalam Persekutuan dan tindakan membeza-bezakan terhadap seseorang warganegara atas alasan agama adalah dilarang sama sekali.
Jawatankuasa penggubal Rukun Negara menyedari akan pentingnya agama dan kepercayaan kepada Tuhan dalam kehidupan manusia. Ketiadaan agama boleh meruntuhkan keperibadian seseorang dan juga sesuatu bangsa dan negara.
Menyedari betapa pentingnya keteguhan pegangan anggota masyarakat terhadap ajaran agama masing-masing, prinsip ini telah dipilih sebagai prinsip pertama dalam Rukun Negara.
There's a saying that u should not argue with idiot, because they will drag you down to their level and defeated you with their idiotness.

Comments

Popular Posts